آینه هوشمند چیست؟

آینه هوشمند یک آینه محاوره ای با مجموعه ای از سخت افزارها و نرم افزارهاست که می تواند کاربردهای مختلفی داشته باشد مانند :

  • پرو مجازی لباس
  • پرو مجازی برخی جواهرات
  • سرگرمی
  • تبلغات
  • گرفتن عکس سلفی

این آینه توانایی تشخیص ابعاد و حرکات بدن را دارد بنابراین زمانی که شخصی روبروی آن می ایستد ابتدا حضور او را تشخیص داده سپس بر اساس لباسهای انتخابی سایز مناسب لباس را به او نمایش می دهد. دوربین های عکاسی و فیلمبرداری با کیفیت بسیار بالا و همچنین فلش برای ثبت تصاویر با کیفیت استدیویی نیز از جمله تجهیزات آینه هوشمند می باشد. این آینه دارای یک صفحه لمسی است که شخص می تواند با استفاده از آن فرامین مورد نظر خود را به آینه بدهد.

پرو و مقایسه Wear and Compare این ماژول به عنوان ابزاری برای مقایسه و کمک به خریدار جهت انتخاب لباس دلخواه استفاده می شود. کافیست خریدار هر تعداد لباس را که دوست دارد پرو کرده سپس عکس یا فیلم بهترین انتخابها را گرفته و کنار هم ببیند تا بتواند بهترین مقایسه را داشته باشد و حتی با به اشتراک گذاری آن، نظر دوستان خود را نیز بپرسد.

  1. در حالت بیکار، یعنی زمانیکه هیچ کاربری جلوی آینه حضور ندارد، آینه هوشمند پشت سر هم تصاویر مورد نظر، لباسها، پیغامهای مورد نظر فروشگاه، فیلمهای تبلیغاتی و یا عکس پروهای کاربران قبلی را پخش می کند.
  2. زمانی که کاربری تشخیص داده شد، آینه هوشمند به وی خوش آمد گفته و از وی می خواهد که عکس بگیرد تا مقایسه کند. کاربران می توانند با بالا بردن دستها به حالت گرفتن عکس آینه هوشمند بروند، با بالا بردن دستها دکمه «گرفتن عکس»، در ناحیه لمسی نمایش داده می شود و 3 ثانیه به کاربر زمان می دهد تا ژست مورد نظرش را بگیرد.
  3. بعد از گرفتن عکس های مورد نظر، کاربر به گالری هدایت می شود. در آنجا می تواند تا 4 عکس را انتخاب کند و آنها را کنار هم مشاهده و مقایسه نماید.
  4. عکسهای انتخابی می توانند مستقیماً از طریق ایمیل یا شبکه های اجتماعی مورد نظر به اشتراک گذاشته شوند.

بازی و بن تخفیف Game and Voucher ماژول بازی برای معرفی برند مورد نظر فروشگاه از طریق بازی و سرگرمی به کار می رود. بازی مبتنی بر تشخیص حرکات کاربر طراحی می شود. کاربران می توانند بازی کنند، برنده شوند و بن تخفیف بگیرند که این موضوع می تواند به جذب خریداران بیشتر به فروشگاه کمک کند.

  1. تا زمانیکه کسی جلوی آینه هوشمند حضور ندارد، آینه پشت سر هم ویدیوهای جذابی برای جلب خریداران پخش می کند.
  2. زمانی که کسی جلوی آینه هوشمند ایستاد و تشخیص داده شد، بازی شروع شده و دستورالعمل انجام بازی نمایش داده می شود و به او نحوه برنده شدن در بازی و گرفتن بن تخفیف توضیح داده می شود.
  3. بازی شروع شده و کاربر با حرکت بدن خود مثلاً سبد خرید را برای گرفتن تعداد بیشتری کالا در زمان معین حرکت می دهد یا یک ماشین مسابقه ای را هدایت کرده و یا تعداد بیشتری توپ را در سبد می اندازد و ...
  4. با به پایان رسیدن زمان بازی و صفر شدن شمارشگر معکوس، بازی خاتمه یافته و امتیاز کاربر نمایش داده می شود و در صورت برنده شدن لوگوی برنده کنار عکس او نمایش داده شده و می تواند عکس مربوطه را به اشتراک گذاشته و همچنین بن تخفیف را تحویل بگیرد.
  5. کسانی که بن تخفیف را برنده می شوند می توانند با صفحه لمسی دستور پرینت را بدهند و یا بوسیله کیبورد مجازی آن را ایمیل کرده و یا به اشتراک بگذراند.

پرو مجازی Virtual Dressing پرو مجازی ماژولی است که به کمک آن خریدار می تواند در یک دقیقه دهها لباس را بدون اینکه آنها را بپوشد پرو کند. در این روش آینه هوشمند اندازه کاربر را تشخیص داده و عکس لباس مورد نظر او را با سایز مناسب در صفحه آینه نمایش می دهد، کافیست کاربر روبروی تصویر قرار گیرد تا فرم و رنگ لباس را چک کند و اگر مورد پسند او واقع شد عکس گرفته و مقایسه کند.

  1. آینه هوشمند این قابلیت را دارد که رنگ لباس کاربری را که جلوی آن ایستاده تشخیص دهد و بر آن اساس برای او پیغام خوش آمدی را روی صفحه نمایش دهد.
  2. ابتدا کاربر از طریق صفحه لمسی لباسهای مورد نظرش را انتخاب می کند و سپس با حرکت دست به چپ و راست، لباسها و رنگ لباسها عوض می شود.
  3. زمانی که کاربر از لباسی خوشش آمد می تواند با بالا بردن دستها عکس بگیرد.
  4. عکسهای گرفته شده می توانند کنار هم قرار بگیرند تا به خریدار در انتخاب لباس مناسب کمک کنند.
  5. عکسها می توانند به اشتراک گذاشته شوند.

    غرفه عکس Photo Booth غرفه عکس ماژولی است که به کاربران اجازه می دهد با استفاده از آینه هوشمند از خود عکسهایی با فریمها و یا حتی تجهیزات و پوششهای مختلف مجازی یا در پوشش قهرمانها بگیرند و آن را به اشتراک بگذارند.

  1. تا زمانیکه کسی جلوی آینه هوشمند حضور ندارد، پشت سر هم ویدیوهای سرگرم کننده یا تبلیغاتی پخش می شود.
  2. به محض اینکه سیستم تشخیص حرکت آینه هوشمند، کاربری را تشخیص داد به حالت پخش ویدیوی زنده خواهد رفت و تصویر فرد را با فریم جذابی نمایش خواهد داد.
  3. کاربر می تواند با حرکت دستها به چپ و راست تصویر فریم را عوض کند.
  4. با بالا بردن دستها، آینه هوشمند به حالت گرفتن عکس رفته و عکس مورد نظر را بلافاصله بعد از گرفته شدن، گوشه تصویر نمایش می دهد.
  5. در صورتی که کاربر بخواهد می تواند عکس را به اشتراک بگذارد.

    تبلیغات محاوره ای Interactive Advertising آینه هوشمند می تواند با شرکتهای تبلیغاتی همکاری داشته و تبلیغات مناسب فروشگاه شما ، به صورت فیلم ها و انیمیشن های تبلیغاتی، فریم های تبلیغاتی که کاربران درون آنها عکس می گیرند، بازی های محاوره ای تبلیغاتی که کاربران با آن سرگرم می شوند و ضمناً در معرض تبلیغات مورد نظر قرار می گیرند و ... را تولید کرده و در اختیارتان بگذارد. مثالهایی از تبلیغات محاوره ای:

  1. آینه هوشمند به طور پیوسته تبلیغات معرفی محصولات خاصی را پخش می کند تا زمانیکه کاربری مقابل آن قرار بگیرد.
  2. در زمان تشخیص کاربر، آینه هوشمند قبل از ورود به وضعیت عملیاتی، ضمن خوش آمد گویی، تبلیغات مورد نظر را پخش می کند.
  3. زمانیکه کاربر در حال پرو مجازی لباس است، آیتمهای تبلیغاتی کنار صفحه نمایش داده می شود و زمانیکه کاربر دستهایش را بالا می برد که عکس بگیرد، عکس در یک فریم تبلیغاتی، مثلاً شبیه یک مجله مد، نمایش داده می شود.
  4. برای یک فروشگاه، بازی مسابقه ای طراحی می شود که به محض تشخیص کاربر در مقابل آینه هوشمند صفحه شروع مسابقه اتومبیل رانی را نمایش داده ، کاربر می تواند با حرکت دست، اتومبیل و یا رنگ آن را انتخاب کند، سپس مسابقه آغاز شده و کاربر می تواند با چرخاندن دست، ماشین را هدایت کند، در صورتیکه به خط پایان رسید تصاویر نورافشانی به همراه موزیک پخش شده و به کاربر 3 ثانیه فرصت داده می شود که در یک لباس مسابقات اتومبیلرانی فرمول یک عکس بگیرد، عکس حاوی تبلیغات مناسب است و قابلیت به اشتراک گذاری را دارا می باشد.

آینه هوشمند پرو مجازی آینه هوشمند پرو مجازی آینه هوشمند پرو مجازی آینه هوشمند پرو مجازی